piatok 15. januára 2016

Ušite niečo na seba

Tepláky a bunda - strih Burda, čiapka

Vždy som trochu šila rôzne dekorácie, ale nikdy ma to tak strašne nebavilo, aby som o tom chcela porozprávať druhým.  Šitie oblečenia ma nikdy veľmi nezaujímalo, pretože som mala dojem, že je to veľmi ťažké a úplet už vôbec nezvládne môj obyčajný šijací stroj. Ale keď som pred rokom hľadala nejaký strih pre krajčírku, lebo som potrebovala pre dcéru softshellové nohavice, zaujal ma blog ekozahrada.blog.cz a tu najskôr detské nohavice s patentom. tu som sa naučila našívať patenty a nižšie vidíte výsledok a potom spodné nohavičky z bambusového úpletu. Píše sa tu, že je to jednoduché, ale až také jednoduché sa mi to nezdalo, tak som sa pustila do hľadania strihu. Keď niečo nenájdem na Slovensku, alebo v Čechách, hľadám v Nemecku, keďže tento jazyk ovládam celkom dobre (určite je toho veľa aj v angličtine). A našla som...
Panty Eve - pattydoo.de
Objavila som videonávod so strihom na ušitie nohavičiek Panties Eve . A to sa mi stalo osudným. Nohavičky som ušila ľahko, úplet sa dobre šil a z výsledku som bola nadšená. Strih sa nachádzal na výbornom blogu pattydoo blogerky Iny, ktorý sa stal pre mňa školou šitia nielen oblečenia, ale aj rôznych doplnkov a spoznala som triky, ktoré šitie celé uľahčia. Zistila som, že ak má človek dobrý strih a vie ako na to, je ušitie trička, mikiny či teplákov alebo legín hračka. Tento blog je síce v nemčine, sčasti v angličtine, ale videá ku každému strihu sú zrozumiteľné aj bez zvuku.

Legíny - strih Lilly Pattydoo, Bunda - strih Burda, čiapka
Týmto by som chcela inšpirovať ľudí, ktorý by radi niečo pekné ušili svojim deťom alebo sebe, ale trochu sa toho boja a nevedia ako začať. Možno mnohí povedia, veď obchody sú plné handier za pár eúr, teraz sa dá všetko kúpiť. Šitie v dnešnej dobe nie je to, čo bolo za našich mám, keď takmer každá mama šiť musela, aby sme mali čo nosiť a u vôbec sa na ta tom nedá ušetriť. Šitie v dnešnej dobe je o tom, vyrobiť si niečo vlastnými rukami, vyrobiť niečo originálne, farebné, z kvalitného materiálu a v neposlednej rade, aspoň pre mňa, má šitie ekologický a etický aspekt.
Nohavice s patentmi - strih Burda
V mojom blogu by som chcela, okrem iného, inšpirovať a dať vám tipy, na ktoré som narazila pri mojom hľadaní a ukázať vám čo som zvládla ušiť. Keďže viem po nemecky, čerpám hlavne z nemeckych a rakúskych zdrojov. Dajú sa tu jednoducho kúpiť strihy vo elektronickej forme ako e-book, alebo stiahnuť niektoré zadarmo ako free-book, s presným fotonávodom a často aj s videonávodom. Čo je pre začiatočníka neoceniteľné.

Upozornenie: Šitie je návykové a ide do peňazí :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára