utorok 19. januára 2016

Telové maslo

Kozmetiky sa u mňa veľa nenájde, snažím sa ju redukovať na minimum, ale aj tak sa mi zdá, že je v kúpeľni stále veľa veľa fliaš a dózičiek. Veľmi sa mi pri kozmetike páči princíp, že to, čo na seba natieram, môžem aj zjesť. Už pätnásť rokov nepoužívam bežnú kozmetiku, iba sem-tam niečo darované, hlavne na pleť a telo. Začala som s krémami, potom som prešla na pleťový olej a najnovšie sa mi dobre osvedčilo šľahané telové maslo. Výroba je veľmi jednoduchá a dá sa použiť od hlavy po päty pre všetkých členov rodiny.

Receptov na telové maslo je veľa. Nakoniec mi z toho vznikol jeden, ktorý mi najviac vyhovuje. Nie je mastný ani suchý a príjemne vonia po čokoláde - mňam.

Jednotlivé zložky objednávam cez internet ušikovnýchrúk alebo murumuru. Z tohoto množstva mi výjde sedem-osem 100ml nádobiek.

250 g bambucké maslo bio nerafinované - hlavné je, aby bolo bez vône (tá trochu vadí vo výsledku)
200 g kokosový olej rafinovaný - uprednostňujem bez vône, ale kľudne môže byť aj panenský
100 g kakaové maslo bio
Vitamín E - konzervuje, ale nemusí byť, maslá spravidla vydržia dosť dlho
Éterický olej pár kvapiek - rada používam lemongras alebo levanduľu
Pre farbu dávam aj trošku kakaového prášku

Maslá a olej rozpustím v miske vo vodnom kúpeli. Pridám ostatné zložky. Potom nechám schladiťaž kým zmes začne trochu tuhnúť. Spravidla to trvá trochu dlhšie. A mixujem mixérom s metličkami ako šľahačku. Naplním do nádobiek - niekde kúpim vhodné alebo objednám kozmetické obaly spolu zo zložkami - a hotovo.
Mám krém na tvár, na telo, pre dcéru do mrazu alebo na problematické miesta na koži a veľa darčekov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára