piatok 15. januára 2016

Ako v ovčom kožúšku

Legíny - strih Lilly Pattydoo, tričko - strih Leonie Pattydoo, kukla v texte
Blížila sa zima, a keďže chodí dcéra do lesnej škôlky, pomaly bol čas myslieť na poriadne zimné outdoorové vybavenie. Aj keď najdôležitejšia je nepremokavá vrchná vrstva, keďže deti sa váľajú po mokrom povrchu, brodia v kalužiach a nemal by vadiť ani dážď, netreba zanedbať ani spodnú vrstvu. Zaujal ma úplet merino, ktorý som kúpila tu, je hrubší a príjmne mäkký (niekedy príde rad aj na mňa :-). Spodné oblečenie z merina je bežne v obchodoch veľmi drahé. Látka síce nepatrí medzi najlacnejšie, ale aj tak sa dá na ušití takejto funkčnej bielizne dosť ušetriť. Z jedného metra som ušila vo veľkosti 110 legíny, tričko a kuklu.
Zo začiatku som mala naozaj strach, ako si môj skromný šijací stroj poradí s týmto materiálom, lebo je veľmi pružný. Ale na moje prekvapenie sa z neho šilo ľahšie ako z bežného úpletu. Problém som mala len s tým, že sú obidve strany  takmer rovnaké a jednu nohavicu som preto zošila naopak.

Návod a strih na ušitie kukly nájdete tu. Strih pekne sedí a ušitie je naozaj veľmi jednoduché. Švy som ešte z lícnej strany prešila trojkrokovým cik-cakom. Tým sa spevnia a začistia.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára