sobota 24. februára 2018

Čiapky na konci zimy

Na rad prišla aj vlna, a keď sa mi podarilo zaobstarať aj tie správne ihlice, mohla som sa pustiť do čiapok. Veľkosť väčšinou zisťujem metódou pokus-omyl, takže som párala a nadrábala, ako je vidno aj na fotkách.
Najskôr som štrikovala bez patentu podľa jedného návodu, ale čiapka na Leinej hlave dobre nedržala a trochu sa stáčala a ešte k tomu bola krátka. Tak som pracne zdola pustila očká a doštrikovala patent. Teraz je ideálna a z roka na rok sa dopracuvávam k lepšiemu výsleku. 

Tento raz som na mojej vlnovej stránke žienka domáca našla krásnu priadzu z vlny a alpaky, krásne jemne tkanú, mekučkú a teplučkú. Som z nej úplne nadšená. Plietla som s dvoma priadzami na raz, na 40cm kruhových ihliciach č.8 z dreva, takže čiapku je hrubá, nemá veľké oká a neprefúka. Mám to vyskúšané, lebo pre seba som štrikovala tiež jednu, ale tá potrebuje ešte úpravy.  Ihlice som kúpila tiež na tejto stránke a sú oveľa lepšie a príjemnejšie ako plastové, ktoré mám tiež.
Pre Leu som nabrala 45 očiek (pre seba 50 očiek), štrikovala patent 1 očko hladko 1 obrátko, potom iba hladko a v dostatočnej výške, kde sa hlava začíta zaokrúhľovať, som v každej druhej rade v dvoch radách ubrala každé šieste a siedme očko v tretej rade každé štvrté a piate, v štvrtej každé druhé a tretie a v poslednej vždy prvé a druhé. Aspoň pokiaľ si dobre pamätám. Ale išlo to veľmi rýchlo, za dva dni som bola hotová a to som pri štrikovaní nestrávila celý deň. Sľubujem, že pred budúcou zimou ich urobím niekoľko s predstihom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára