streda 24. mája 2017

Piatkový príbeh v červených šatičkách

 Začalo to návrhom šiat z Leinej dielne, ktoré som bezpodmienečne musela ušiť. Momentálne je toto jej najobľúbenejšia "omaľovánka" zdedená po sesterniciach, kde sa dá na predkreslené modelky domaľovať oblečenie. A musím  priznať, že aj moja. Už mám niekoľko návrhov, teda pomerne dosť, ktoré čakajú na realizáciu.
Ušité sú z modal teplákoviny, novinka tejto sezóny na trhu látok, ktorú som kupovalo v e-shope bubulákovo.  Je to padavá látka, teplákovina je hrubšia, modal úplet je tenučký, na ten sa ešte len chystám. 
Šatičku mali premiéru v piatkové horúce popoludnie, a ja s Leou som sa vybrala do mesta na zmrzlinu a bábkové divadlo na námestí.
 Na výlet do mesta chodíme zásadne autobusom. Aj keď auto má tú prednosť, že tam je Lea pripútaná a sedí, v autobuse ani nie. 
Čiapka od Millimugg je Freebook a dá sa stiahnuť zadarmo na tomto linku.
Strih na všetky tielka používam od  Klimperklein. Dá sa na tomto linku stiahnuť zdarma ako Freebook. Strihám vždy o číslo menej, pretože je inak dosť voľné. Na tieto šaty som pôvodný strih jednoducho od spodnej strany prieramkov nakreslila a vystrihla do tvaru A a dolu trochu zaoblila. Prieramky a otvor okolo krku som začistila ako vždy patentom z tej istej látky. Ako som už písala v starších príspevkoch, dĺžku patentu počítam: obvod x 0,85 (pri veľmi pružnom patente 0,8), pričom prepočítavam vždy samostatne pre prednú a zadnú časť, aby patent perfektne sedel. Tento posledný krok je pri šití najnáročnejší.
Výhodou šiat v lete je, že sa pod ne môžu obliecť legíny a ak je príliš teplo jednoducho vyzliecť. Čo Lea v piatok naozaj ocenila. Hlavne keď sme museli pri predstavení sediel na pražiacom slnku. 
A v Mirage sme objavili novú predajňu s héliovými balónikmi, ktoré letia dokonca niekoľko dní.
Šaty som oživila razítkami otlačenými farbou na látku, čiastočne domácej výroby.
Lea po príchode domov ešte pomáhala starkému čistiť zemiaky pre sliepky s ninja-palicou. A ja som sa po výlete do mesta potrebovala zotaviť a takmer dve hodiny som si zdriemla.
Teraz nejaký čas radšej budeme tráviť poobedia v záhrade.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára