sobota 14. januára 2017

Niečo teplejšie pre mňa

 Už dlho čakajú látky na moje zimné projekty na kope. Prvá už konečne našla svoje uplatnenie. Po dlhom premýšľaní čí s vreckami, a akými, alebo bez vreciek, či s kapucňou alebo rolákom. No od začiatku som vedela, že to bude zas strih Frau Fannie, ktorý je síce na šaty, ale vrchný diel mi sedí ako uliaty. Tentokrát som šila o číslo väčšie, lebo pulóver musí byť trochu voľnejší.

Rolákový golier so vystrihla taký cca. o centimeter až dva kratší ako je otvor okolo krku. Ten som si trochu prispôsobila podľa iného strihu - urobila som ho pri pleciach trochu širší. Najskôr som prišila štvorce z patentu a upevnila prechodky pre šnúru. Zošila som okraj, prehla na polovicu a prešila zick-zackom pod miestom, kde bude šnúra. Nakoniec som prišila okolo krku. 
Vrecká sú nakoniec jednovrstvové, vytvorila som ich sama. Jednoducho sa vystrihne polkruhový otvor, oblemuje sa patentom, ktorého dĺžku si vždy vypočítam - dĺžka otvoru x 0,85. Vystrihla som vnútorné vrecko, to som prišila trojitým zick-zackom na kraj predného dielu. Okraj si podlepujem vlizelínom, aby sa mi látka pri šití nenatiahla.
Takže vznikol veľmi príjemný pulóvrik ku krku, o niečo teplejší ako tričko, keďže táto teplákovina nie je veľmi hrubá. Čo mi je trochu ľúto, lebo je veľmi pekná a látok, hlavne teplákových, s jemnejším kvetinovým vzorom je veľmi málo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára