nedeľa 10. apríla 2016

Softshellové nohavice

Hodia sa presne na takého príložitosti a mnohé iné, ako je napríklad váľanie sa po mokrej zemi, sadanie na vlhké povrchy, skákanie po kalužiach a dážď - aj keď na tie dve posledné sú ešte vhodnejšie gumové nohavice.
Na radu teda prišli softshellové nohavice z letného softshellu. Už bol najvyšší čas ich ušiť, lebo na zimné je príliš teplo.
 Zimný softshell má zo spodnej strany flís a Lea ich nosila v zime popri oteplovačkách. Letný softshell  nie je podlepený flísom ale tenkou tkaninou. Ten nosí od jari do jesene s legínami.

Našla som dobrý strih, kde sú nohavice strihané rovno, takže sú dolu dostatočne široké a dajú sa navliecť na gumáky. Páčia sa mi aj odšité kolená, takže látka tu nie je potom tak namáhaná. A aby sa dal spodný okraj okolo gumákov stiahnuť - teda aby sa tak ľahko nedostala voda pod nohavice - v spodnom okraji je navlečená gumička s brzdičkou.
Pás som riešila patentom, do ktorého dávam vždy gumu. Samotný letný softshell je dosť tvrdý, patent je príjemne mäkký a toto riešenie sa mi zdá aj jednoduhšie a efektnejšie. Vrecká som sa rozhodla vypustiť, tak isto preto, aby látka nebola ešte hrubšia a okrem toho Lea vrecká na nohaviciach vôbec nepoužíva. No a v neposlednom rade je to najprácnejšia časť. 

V tejto chvíli sú už Leine nohavice v plnom nasadení a práve sa po vychádzke v kalužiach sušia :-). Zvyšné dvoje sú ešte krásne čisté a čakajú na svojich majiteľov.
 
Strih: Nohavice Michel, Lolletroll
Softshell: detivbavlnke.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára